Muzische groei

In de lagere school werd er niet echt veel muzisch gewerkt. Bij muziek moesten wel liedjes van buiten leren en dat was het. Bij beeld maakten we gewoon het werkje van de leerkracht na. Drama was dan weer een gedichtje van buiten leren en dit dan opzeggen voor de hele klas, aframmelen dus dat we er zo snel mogelijk van af waren. En zover mijn muzische ervaring, want in het middelbaar kreeg ik enkel in het 1e jaar muziek en plastische opvoeding. En daar weet ik eigenlijk niets leuks meer over!

Toen ik dus aankwam op de hogeschool moest ik mij nog volledig beginnen ontwikkelen op vlak van muzo. Na 3 jaar kan ik dus wel zeggen dat er een groei is. Op sommige vlakken wat meer dan op andere, maar is wel degelijk een groei!

Muziek
Ik luister heel graag naar muziek, elke dag staat er muziek op bij mij thuis! Ik zoek ook vaak naar nieuwe liedjes.
In de 3 jaar is me vooral bijgebleven dat muziek niet enkel liedjes aanleren is. En hiervoor ben ik heel blij! Ik ben niet echt een zangtalent, dus kan ik dit ontlopen door eens iets anders te doen (bv. muziek maken met instrumenten of lichaamsdelen, ...).
In het begin had ik heel veel zenuwen om liedjes aan te leren in de klas, maar dit is al heel wat verbetert. Ondertussen vind ik de muzieklessen heel fijn omdat ik sterker in mijn schoenen sta! Ik kan al redelijk goed blokfluit spelen en in elke les probeer ik er iets leuks in te steken (bv. bewegingen ipv zingen).

Er is dus zeker een positieve groei voor muziek!

Beeld
Bij beeld heb ik de minste groei. Ik heb dit helemaal verkeerd gekregen
wanneer ik in de lagere school zat. Bij mij was het eerder van dit heeft de juf gemaakt en maak het maar na.
Wanneer ik dus het beeldlokaal binnenstapte en hoorde dat dit totaal niet goed is, viel ik dus even uit de lucht.

Beeld doe ik eigenlijk ook niet graag. Ik ben hier niet creatief genoeg voor. Ook als ik iets moet maken is het mooier in mijn gedachten dan in werkelijkheid.
Dankzij de lessen beeld, heb ik wel mijn creatieve geest een beetje beter getraind en heb ik heel wat technieken bijgeleerd. Deze probeer ik ook zoveel mogelijk uit in mijn lessen beeld op de stageschool.
Maar ik weet dat ik nog heel veel moet groeien om echt goede beeldlessen te kunnen geven!

Drama
Hier ben ik zeker in gegroeid. In het begin was ik wat geremd, maar wanneer ik me zekerder voelde, dan ging het véél beter!
Ik gebruik drama ook heel vaak in mijn lessen! Ik merk dat kinderen dit ook graag doen.
Wanneer ik merk dat de kinderen dit graag doen, dan ben ik heel tevreden!

Bewegingsexpressie
Eerlijk? Soms vind ik dit echt belachelijk! Dit doe ik dus echt niet graag! Maar ik kan wel zeggen dat ik erin gegroeid ben. Ik weet nog goed, in het eerste jaar in Dworp, moesten we iets doen en ik dacht echt van "Neeee! Dat doe ik niet." Ik denk dat dit gewoon kwam omdat iedereen bang was om zich belachelijk te maken en dan verloopt alles heel wat stroever.
De groei is nog niet volgroeid, maar ik weet zeker dat dit beter zal gaan wanneer ik mijn verstand op nul zou zetten en gewoon alles laten gaan en gaan! En dit nu nog kunnen en de groei is compleet!

Muzisch taalgebruik
Dit is net hetzelfde als bij bewegingsexpressie. Nog niet 100% omdat ik me soms te veel inhoud! Me wat meer laten gaan, zou al veel beter zijn. Maar die stap zetten ligt toch moeilijk voor mij!