12 december 2010

De laatste

Dit was de laatste muzodag.
Deze begon met 'Maskers maken' bij mevrouw Ivens. Hiervoor moesten we verschillende materialen meebrengen, o.a. rolbaar karton, A4 foto van ons aangezicht. Deze foto hebben we nog rap getrokken in één van de gangen van de opera. Mevrouw Ivens gaf ons uitleg aan de hand van voorbeelden.
Dan mochten we beginnen. Eerst moesten we ons aangezicht tekenen, als je weet dat tekenen niet mijn sterkste vak is, kan je je wel voorstellen dat dit niet van de eerste keer lukte. Daarna mochten we deze bewerken met verschillende technieken naar keuze.

Spijtig genoeg hebben we onze maskers niet kunnen afwerken door tijdsgebrek, maar toch vond ik dit één van de betere workshops...

Daarna gingen we naar het 'Theatraal acteren'. Deze workshop is echt wel tegengevallen. We moesten hem alleen maar nadoen en voor de rest niets. Spijtig.

Na de middag gingen we naar de laatste workshop van deze module: 'Vertellen op muziek'. We starten met het beluisteren van boekjes die op een CD stonden. Dit vond ik soms echt hilarisch. Spijtig dat we het hele verhaal niet konden beluisteren. Daarna gingen we in groepjes werken. Ik zat samen met Tiny en Mathias in een groepje. We namen het verhaal over een molletje dat een drolletje op zijn hoofd had. Ik zorgde voor de grappige geluidjes, Tiny en Mathias voor de tekst en het uitbeelden.
Daarna stelden we ons verhaaltje voor aan de andere groepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten